Меню

In English

150 імен Лесі.

Міністерство культури та інформаційної політики України

Категорії робіт.

Про проєкт.

Леся Українка — багатогранна поетеса та культурна діячка, спогади про яку потрібно позбавляти від стереотипів.

Згідно з опитуванням, у 84% українців Леся Українка асоціюється із «письменницею, яка боролася з хворобою», а у 58% — із «історичною постаттю, яка зображена на 200-гривневій купюрі». І якщо спитати українців, який твір мисткині вони знають, найчастіше можна буде почути — «Лісова пісня». А справжнє ім’я — Лариса Косач-Квітка — взагалі може викликати нерозуміння хто це.

150-річний ювілей Лесі Українки — це нагода говорити про її імена, героїнь та твори в численних подіях.

Ідея.

Ми поставили амбітну ціль — створити проєкт, який би поєднав яскраві креативні рішення з глибоким змістом і дозволив переосмислити постать і творчість Лариси Косач-Квітки. Проєкт представляє не просто Українку-поетесу, а розкриває досі невідому для багатьох «першу українську феміністку», яка подорожувала, дружила, кохала, вела активне світське життя.

Також нашою метою було побороти обмежене бачення Лесі, яке «розквітло» завдяки радянській літературній школі та пропаганді, де цілеспрямовано формували образ простачки з народу, «борчині» та «молодшої сестри» Шевченка і Франка.

Втілення.

Леся Українка — багатогранна та різнопланова особистість. Ми вирішили показати її через різні канали сприйняття, щоб кожен зміг по-новому осмислити її постать. Тому проєкт «Леся Українка: 150 імен» набув розголосу серед українців практично одразу.

Офлайн втіленням масштабного проєкту стала однойменна виставка в «Українському домі», яку допомагали реалізовувати експерти з різних мистецьких сфер. На трьох поверхах приміщення було зібрано «антимузей», у просторах якого висвітлювалися десятки тем: особисте, лінія життя, образи, ілюстрації, великий простір театру і книги та інше.

Експерти розповіли про багато аспектів життя, праці та середовище Лесі Українки на дискусійній платформі Kosach Talks. А ще фахівці ділилися цікавими фактами про видатну діячку під час прямих ефірів на Радіо Леся, яке тепер перетворене на подкасти.

Крім того, впродовж усіх 11 днів, коли працювала виставка, відвідувачі могли на великому екрані побачити RE:post-опера “LE” режисера Влада Троїцького за творами Лесі Українки. Запис її голосу використовувався в музичних композиціях.

А справжнім улюбленцем серед присутніх на виставці став НП Лукаш — перший у світі робот-бібліотекар, керований штучним інтелектом. Він не тільки доставляв книги відвідувачам, а й допомагав їм вибрати потрібну.

Після перегляду експозиції відвідувачі могли пройти інтерактивну гру. Вона дозволяла кожній людині перевірити свої знання про життя і творчість Лесі Українки. За правильні відповіді учасник гри отримував приз у поштоматі Нової пошти.

Напередодні ювілею Лесі Українки ми представили унікальну айдентику: портрети письменниці, ініціали «ЛУ», на основі підпису драматургині, візуальна стилістика, властива українській графіці та літературі початку 20 століття. Ми оформили її у діджитал-брендбук, який виклали у вільний доступ. Тисячі людей завантажили його для оформлення своїх продуктів. Таким чином візуальна комунікація об’єднала різні заходи в рамках мистецького проєкту та розкрила багатогранну особистість Лариси Косач-Квітки. Також у співпраці з українськими брендами та ілюстраторами Pictoric була розроблена лімітована колекція мерчу.

Результати.

– понад 27 тисяч відвідувачів побачили експозицію;
– більше ніж 420 тисяч згадок про Лесю Українку в соціальних мережах та понад 25 тисяч згадок про експозицію “Леся Українка: 150 імен”;
– 110 тисяч пошукових запитів в Google лише в день народження Лесі Українки, 25 лютого, та понад 1 мільйон за лютий-березень;
– експозиція проєкту розмістилась в Українському домі на 3-х поверхах площею більше 2000 м²;
– експозиція реалізована як перша у світі zero-waste виставка, що не створить сміття, завдяки ініціативі національної мережі торговельних центрів Епіцентр та Postmen;
– понад 50 музейних інституцій, організацій та фондів долучились до створення Мистецького проєкту в Українському домі;
– розважальне відео в TikTok про цікаві факти життя і творчості письменниці набрало понад 100 тисяч переглядів;
– 50 тисяч книжкових закладок з іменами, псевдонімами та нікнеймами Лесі роздано відвідувачам виставки;
– У співпраці з Укрпоштою був випущений обмежений тираж у 150 марок.

У 95% респондентів після перегляду експозиції з’явилося бажання більше читати твори Лесі Українки.

Команда.

Idea

Ярослав Ведмідь Ярослава Гончарук Олена Горобець

Project Managers

Анна Савчук Наталя Станько Марія Безклинська Уляна Сахновська Ірина Шовкун

Art Directors

Олена Горобець Ірина Павлова

Graphic Designers

Анастасія Зафійовська Влад Дорошенко

Copywriter

Любов Петренко

Creative Producer

Editors

Ілля Рєзніков Марія Скарбовійчук

Motion Designer

Анастасія Кукушкіна

Social Media Manager

Оксана Войтко

Sound Designer

Ігор Бондаренко

Technical Director

Євгеній Прищепа

UI/UX designer

В’ячеслав Дорошенко

PR manager

Єлизавета Заремба

Videographer

Ілля Рєзніков

Junior Strategist

Владислава Белау

Напишіть нам.

Готові розпочати співпрацю? Ми хотіли б почути більше. Розкажіть нам трохи про себе і ми незабаром з вами зв’яжемось.

01 / 04

Введіть своє ім'я *

Введіть свій е-mail *

Введіть своє повідомлення *